Bruna richt zich op klantenbinding met vernieuwde website

Bruna richt zich op klantenbinding met vernieuwde website

98s0y4w95v0pmubdl8vuvedfe9eqatgBoekhandelsketen Bruna heeft een nieuwe website gelanceerd. Deze vernieuwing past binnen de multichannelstrategie die het bedrijf sinds najaar 2013 hanteert. Klantenbinding staat hierbij centraal.

De website is overzichtelijker geworden, en fungeert nu bovendien als een platform voor álle boeken en e-books uit het gehele assortiment. De mobiele site zoals voorheen is niet meer, maar wel heeft de boekwinkel mobiele app Bruna Tablisto. Op deze applicatie kunnen klanten boeken en tijdschriften voor hun tablet digitaal aanschaffen.

Multichannel voor de toekomst

Met deze twee digitale platformen hoopt Bruna goed voorbereid te zijn op de (digitale) toekomst. Binnen de multichannelstrategie heeft de boekhandelaar tevens de stroomlijnen van de logistiek verbeterd, en verschillende winkelconcepten getest in een aantal fysieke winkels.

“We hebben straks onze dienstverlening op alle vlakken op orde. We delen onze expertise op de nieuwe website, geven tips en vormen op iets langere termijn een klantengemeenschap. We gaan Bruna-ondernemers verder helpen. Een voorbeeld daarvan is de introductie van Bruna.nl op de winkelvloer. Voor welk boek een klant ook komt, het kan direct worden besteld en afgerekend,” aldus Fred Zeegers, algemeen directeur van Bruna

Klantenbinding

Steeds meer winkeliers zien het gedrag van de klant veranderen, en focussen zich daarom niet langer alleen op de fysieke winkels. Om optimale aansluiting met de klant te houden, ontwikkelde ook Bruna een aantal nieuwe winkelconcepten die passen bij de (vernieuwde) wensen van de klant.

bruna-screen

Klanten verwachten een hoog niveau van expertise en dienstverlening van winkeliers, en willen een haast perfecte winkelervaring. De klantenbinding van consument en winkelier staat centraal, of dit nu on- of offline is. Want hoe prettiger de ervaring van de klant, hoe trouwer de klant aan het bedrijf blijft. Er is dan tegenwoordig ook veel informatie te vinden over hoe je als winkelier de klantenbinding kunt optimaliseren.