TMG bevestigt overname GroupDeal

TMG bevestigt overname GroupDeal

De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft de laatste aandelen van GroupDeal overgenomen en hiermee een belangrijke stap gezet in de markt van e-commerce. De Telegraaf Media Groep had al een belang van 60% in de website en dit is dus nu door de overname van de resterende 40% aandelen 100% procent geworden.

telegraaf-media-groep-tmg-470x340

GroupDeal
Op de website van GroupDeal kun je met anderen inschrijven op meerdere producten. Iedere dag zijn er nieuwe aanbiedingen die worden gepromoot via het internet en social media. Het uiteindelijke aantal deelnemers bepaalt de definitieve prijs. GroupDeal heeft 1,7 miljoen gebruikers en beslaat de 3e positie in de top van online dagaanbiedingen in Nederland.

Weergave van de Groupdeal website

Integratie met webshop
TMG wil de webshop van De Telegraaf integreren in GroupDeal om zo het gecombineerde resultaat verder te verbeteren en de positie in de e-commerce markt te verstevigen. Ook wordt op deze manier een groter online bereik voor de adverteerders gecreëerd.

Belang

GroupDeal startte in het jaar 2010 en later in dat jaar nam TMG al een belang van 40% in het bedrijf. In januari 2012 werd het belang uitgebreid naar 60% en dus de volledige overname. TMG meent dat het succes van GroupDeal een bewijs is dat TMG een goed huis is voor het grootste Nederlandse platform voor dagaanbiedingen. De activiteiten worden binnenkort nog uitgebreid met m-commerce, ofwel het uitvoeren van commerciële activiteiten via mobiele apparaten.